Перелік опцій ПО "BAS БУХГАЛТЕРІЯ КОРП"
Програма містить технологію і прикладну стратегію "BAS Бухгалтерія КОРП". Всі принципи фіксації даних впроваджені безпосередньо в продукт.
Він орієнтований на автоматизований ведення бухгалтерії і розрахунок податків. У цьому переліку функцій міститься також оформлення обов'язкових звітів, без прив'язки до спрямованості суб'єкта господарської діяльності: наприклад, торгівля оптом і в роздріб, комісійна торгівля (в тому числі, субкомісія), обслуговування, випуск товарів та ін. Весь облік робиться згідно з офіційними нормативами Україна.
Програма може вирішувати будь-які завдання, поставлені перед бухгалтерією, якщо та повністю відповідальна за облік. Наприклад, бухгалтерія може відповідати за оформлення базової документації, реєстрацію продажів. У цьому випадку програма стане ефективним робочим інструментом.
Даний продукт допустимо застосовувати і в веденні бухгалтерських розрахунків і нарахування податків, а функції автоматизації інших підрозділів, наприклад, продажів, можна транслювати вузькоспеціальних продуктам або іншим системам.
Запроваджено план рахунків бухобліку, виконуючи директиви Наказу українського Мінфіну "Про затвердження Плану рахунків бухгалтерського обліку та Інструкції про його використання" від 30 листопада 1999 р №291. Перелік рахунків, структура аналітики, валютного, числового і сумарного обліку відповідають прийнятим юридичній регламенту. Власник продукту вправі вносити свої субрахунка і аспекти аналітики.
Фіксація операцій господарювання здійснюється шляхом введення документів системи, що відповідають первинної бухгалтерської документації. Можна вводити безпосередньо окремо взяті проводки. Щоб ввести групу проводок, допустимо скористатися для цього стандартними опціями - вони зрозумілі, їх легко автоматизувати і налаштувати. Це одне з явних переваг продукту BAS Бухгалтерія КОРП.
Ця опція теж доступна в продукті. І для кожної організації передбачена автономна база даних (хоча можливий і загальний облік, коли, наприклад, мова йде про роботу більше одного ІП). Такий функціонал особливо затребуваний, коли господарська діяльність всіх суб'єктів підприємництва має певні точки перетину: допускається користуватися загальним переліком асортименту, партнерів, працівників, складських приміщень та інших категорій. Однак обов'язкова звітність все ж створюється окремо.
Такий облік проводиться в повній відповідності з регламентом П (С) БО 9 "Запаси" і рекомендаціям по методиці його використання. Передбачено ряд методів оцінки об'єктів, що мають матеріальну цінність, і продукції, коли вони вибувають з організації:
- на базі середньої собівартості;
- на базі собівартості перших за термінами покупки матеріальних і технічних ресурсів (ФІФО, в тому числі - фіксація партій);
- на базі продажної вартості з використанням середнього відсотка націнки (для роздрібної торгівлі).
Наведені підходи допускається застосовувати автономно для всіх суб'єктів господарювання.
Ведеться облік кількості окремо взятих одиниць (категорій) або сумарної кількості по складу. Якщо фіксується тільки кількісний аспект - тоді оцінка продуктів і сировини не прив'язана до того, складу, звідки їх отримали. Складський облік відключається, коли він не потрібен.
У програмі BAS Бухгалтерія КОРП реєструються відомості щодо інвентаризації, і вони проходять автоматичну звірку з обліковими показниками. За підсумками інвентаризації виявляються надлишки і відбувається списання недостач.
На кожному складі призначають одного матеріально відповідальної. При цьому вся історія призначення таких посадових осіб фіксується і залишається в історії. Інвентаризацію проводять і за змістом, і по обличчю, посаду якого передбачає матеріальну відповідальність.
В BAS Бухгалтерія КОРП автоматично враховуються прийом асортименту і надання послуг замовникам. В ході продажів надають рахунки, оформляють накладні, не виключаючи і податкові. Дії по оптовій реалізації продуктів фіксуються в аспекті договорів з замовниками та постачальниками.
Для роздробу передбачено швидке відображення продажів і їх реєстрація після інвентаризації. Роздрібна продукція може фіксуватися за вартістю покупки або продажу. Відбувається нарахування акцизного податку з продажів підакцизної продукції (якщо це відповідає профілю організації).
Автоматично відображаються повернення продукції від замовника і постачальника.
Продукт підтримує оперування різними категоріями цін, наприклад, оптових, дрібнороздрібних, роздрібних, із закупівлі та ін. Такий підхід полегшує облік прийому і продажу.
Проводиться автоматично і щодо продукції, отриманої на комісію, і щодо відданої на реалізацію. Відображено опції надання товарів на субкомісію. В ході створення звітної документації для комітента або при фіксації звіту, отриманого від комісіонера, допускається відразу проводити розрахунок і показувати розмір утриманої комісії.
Автоматично проводиться фіксація багатооборотної тари, що підлягає поверненню. Операції враховують специфіку сплати податків в разі таких дій і розрахункових операцій з постачальниками і замовниками.
Чи враховуються як оборот готівки, так і безготівкові розрахунки, відслідковуються опції з валютою. Вводяться і друкуються платіжні доручення, прибуткові та видаткові касові ордери. В системі проводяться розрахунки з постачальниками, замовниками і суб'єктами, які надають звіти про виконану роботу, вносяться гроші на розрахунковий рахунок та видається готівка за грошовим чеком, відбивається обмін валюти, виплата (нарахування) заробітної плати, розмір податків і внесків, утриманих при її розрахунку. Можна побачити розміри авансу і зарплати. За касової документації створюється книга згідно необхідному регламенту.
Фіксуються розрахунки у вітчизняній і в зарубіжній валютах. Різниця курсів в окремій ситуації завжди вираховується автоматично. Розрахунки допустимо проводити за договором або приводячи точні спеціально підготовлені документи. Підхід вибирається індивідуально для договірних відносин.
Юридична підстава для цих опцій представлено в П (С) БО 7 «Основні засоби», П (С) БО 8 «Нематеріальні активи», П (С) БО 9 "Запаси".
Проводяться наступні опції: надходження, прийом на реєстрацію, розрахунок ступеня зносу, удосконалення, передача, списання, перевірка, переоцінка (для основних засобів). Допускається розбивка сум амортизації помісячно між різними рахунками або предметами аналітики. До основних ресурсів, що застосовуються сезонно, можна створювати відповідні графіки розрахунку амортизації.
Автоматично проводяться процедура надання в користування та списання малоцінних активів.
В автоматичному режимі розраховується собівартість продуктів і послуг, що надаються головним та супутнім виробництвом, враховується використання вихідної сировини. Помісячний облік вироблених товарів здійснюється відповідно до планової собівартості. Під кінець місяця вираховується реальна собівартість виготовлених товарів і реалізованих послуг.
Для комплексних технологій, де є етапи з виготовленням напівфабрикатів, ведеться складський облік і автоматичний розрахунок їх собівартості.
Їх допускається розподіляти за даними оптимальної потужності, як наказано в П (С) БО 16 "Витрати".
В ході списання непрямих витрат можна застосовувати різні способи розподілу по номенклатурі товарів (послуг). В цьому аспекті функціонують такі бази розподілу:
- масштаб партії (тиражу);
- запланована собівартість;
- зарплата;
- матеріальні витрати;
- безпосередні витрати;
- окремі сфери прямих витрат.
Передбачена координація функціонування відділів, залучених в управлінську діяльність, забезпечена повна автоматизація процедур, що підтримують кадрову стратегію компанії на підставі стандартів законодавчої бази. Щоб вирішити завдання в цій сфері, розроблений такий функціонал:
- оперування особистими відомостями працівників;
- фіксація динаміки кадрів і зайнятості співробітників, створення стандартизованих звітних шаблонів і документації внутрішньої аналітики;
- оперування штатним розкладом;
- оперування договорами з підрядниками;
- фіксація відпрацювання робочого часу декількома методами обліку;
- обчислення оплати праці працівників: погодинної (включаючи тарифну), за домовленістю тощо.;
- застосування показників результативності підприємства і окремого члена колективу при розрахунку зарплати;
- обчислення утримань із зарплати, включаючи ту, що нараховується за виконавчим документації;
- нарахування інших доходів, які не мають зв'язку з зарплатою, і натуральної прибутку;
- реалізація взаємних розрахунків з працівниками готівкою і безготівковим способом, координація заборгованості по працівникам;
- вивчення нарахувань зарплати з застосуванням внутрішньої аналітики;
- формування універсальних звітних шаблонів;
- нарахування обов'язкових податків і внесків до фонду оплати праці;
- створення обов'язкових звітів по зарплаті, сумарно по всьому робочому колективу і персонально.
У програмі міститься перелік таких схем:
- податок на прибуток з ПДВ (і без ПДВ);
- єдиний податок і ПДВ (і без ПДВ);
- єдиний податок для фізосіб (займаються підприємництвом).
Створюються і реєструються обов'язкові податкові документи: накладні з додатками.
Діють два головних принципи розрахунку податкової бази (так званого, "першої події") з ПДВ: розрахунок, здійснюваний прямо в ході проведення документації, і відстрочене визнання податкових зобов'язань / кредитних під кінець періоду.
Щоб відстежувати відповідність податкового кредиту, відображеного при надходженні, фіксуються запаси в аспекті податкових призначень на їх придбання.
Реалізується згідно з розділом 3 ПКУ.
Паралельно бухгалтерського обліку прибутку і витрат враховується різниця, коригується фінансовий результат. Для нарахування різниць, що стосуються зносу активів, які не беруть участі в обороті (ст. 138 ПКУ), робиться одночасний облік ОС і НМА для бухгалтерії та податкової.
Після чого, підсумовуючи отримані дані щодо податкового обліку, автоматично створюється Декларація з податку на прибуток.
Підтримується облік цього різновиду податку відповідно до попереднього варіанту розділу 3 НКУ.
Фіксуються прихід / витрата (якщо потрібно) юридичних і фізичних осіб, які здійснюють регулярну сплату єдиного податку.
Автоматично створюються "Книга обліку доходів (прибутків і витрат)" для таких фізосіб і "Декларації платників єдиного податку - юридичних і фізичних осіб".
Автоматично проводяться обов'язкові опції під кінець періоду, включаючи корекцію вартості валюти, списання витрат планованих періодів, виявлення економічної результативності та здійснюються інші процедури внутрішньої і зовнішньої аналітики.
Є перелік звітів "Довідки-розрахунки", що показують розрахункові опції по завершенню місяця: вони стосуються напряму непрямих витрат, зміна валютного курсу та інших аспектів.
Продукт містить перелік типових звітів, що дозволяють вивчати дані по залишковим засобів, динаміці рахунків та проведенням в різних аспектах. Сюди входять оборотно-сальдова, шахова, оборотно-сальдова відомість по рахунку, рух рахунку, картка рахунку, аналіз рахунку, аналіз субконто, обороти між субконто, зведені проводки, головна книга, діаграма.
Користувач завжди може отримати загальне і детальне уявлення щодо ступеня правильності та адекватності містяться даних. Всі перевірки згруповані за такими принципами:
- тези облікової стратегії;
- вивчення стану бухобліку;
- опції по касі;
- облік ПДВ;
- облік виробничих заходів;
- підведення економічних підсумків, виявлення результативності роботи.
Звіт про підсумки оперативної перевірки містить і роз'яснення до всіх зробленим крокам. Ці роз'яснення містять такі показники:
- предмет ревізії;
- підсумки, отримані в ході роботи;
- потенційні причини недоліків;
- пропозиції, що стосуються усунення виявлених недоліків.
Вони створюються для надання власникам компанії і контролюючим інстанціям. Серед цього масиву документів такі: бланки бухгалтерської звітності, податкові декларації, звіти для служб статистики і державних фондів.
Необхідна звітність для податкової перетворюється в формат, встановлений офіційно (XML). "Схеми" (файли категорії * .xsd), за шаблоном яких формуються файли XML з звітними даними, надаються та оновлюються паралельно з переліком обов'язкових звітів.
Конфігурація об'єднана з сервісом подачі віртуальних звітів "FREDO Звіт", завдяки чому власник продукту може відразу:
- створити обов'язкові звіти в перевіряючі держструктури;
- коригувати і перевіряти (за допомогою вбудованих камеральних опцій) і виводити на принтер документацію;
- створити шифр, зробити електронний підпис і тим самим засвідчити документ;
- відіслати звіти адресно, в інстанції і прийняти свідоцтво доставки;
- зберегти в електронному вигляді;
- взяти розшифровку звітних даних в "FREDO Звіт".
Можна самостійно вибрати спосіб застосування підсистеми: класичної або за допомогою сервісу "FREDO Звіт".
Об'єднання цього сервісу з типовими конфігураціями дозволяє транслювати відомості безпосередньо, без створення тимчасових експортованих файлів, отримувати розшифровки сумарних показників сервісу "FREDO Звіт". Це прискорює і істотно полегшує робочий процес.
У продукті передбачені:
- повнотекстовий пошук інформації - вільно набраного фрагмента фрази по будь-яким категоріям (документації, довідкових відомостей та ін.);
- вилучення інформації про валютні курси з Мережі;
- завантаження класифікаторів (адресних, основних засобів і т. П.) Та інше.
Здійснюється повнотекстовий пошук за категоріями бази, причому як по окремих фраз, з залученням пошукових операторів або по чіткому формулюванню.
Можна встановлювати обмеження на отримання доступу до відомостей обліку по конкретних підприємствах (юридичним або фізичним особам або ІП). В умовах обмеження прав користувач не зможе ні переглядати інформацію, недоступну для нього, ні, тим більше, несанкціоновано вносити будь-які корективи.
Операції з розподіленими базами даних
У продукті для цього є відповідні плани обміну.
Допускається в ході роботи формувати і залишати відгуки про застосування продукту, подавати заявки до відділу технічного супроводу, отримувати і вивчати відповіді сервісної служби, реагувати на них, щоб підвищити ефективність роботи.
За допомогою спеціального помічника можна швидко отримати дані щодо актуальних оновлень, наведених на порталі мережевого супроводу користувачів, а також відразу запустити їх. Після отримання відповідного файлу можна застосувати файл поставки оновлення (* .cfu) або поставки конфігурації (* .cf) з локального або мережевого переліку.
Досвід показує, що ці програми є сучасним, ефективним, юридично актуальним автоматичним помічником і оптимізує роботу за різними видами та напрямками бухгалтерського і податкового обліку.