Шлях: Документи - Замовлення і резерви - Замовлення постачальникові
Для початку роботи з планування надходження товарно-матеріальних цінностей на баланс підприємства використовується документ «Заказ поставщику».
Документ використовується для відображення в системі планованих надходжень ТМЦ на певну дату - для фіксації дати використовується реквізит «Термін поставки»
Документ дозволяє запланувати надходження від постачальника на склад якого переліку номенклатурних позицій, або ж переліку інших активів (Операція документа «Замовлення на ОС і НМА»)
У шапці документа вказується постачальник (Контрагент) і договір, за яким буде проводиться надходження. Перелік позицій до вступу відображається в табличній частині на закладці «Товари». Також на цій же закладці відображається вся необхідна інформація по кожній позиції: Найменування, Кількість до закупівлі, Ціна, Загальна вартість,% і сума ПДВ (при необхідності).
Список можна заповнити ручним додаванням кожної позиції при натисканні на кнопку «Додати», але є і різні варіанти автоматичного заповнення списку для спрощення роботи:
- За допомогою кнопки «Підбір» можна відкрити довідник «Номенклатура» і подвійним кліком по кожній позиції додати її в список. Додавати можна відразу кілька позицій
- За допомогою кнопки «Заповнення» можна заповнити список з зовнішнього файлу, на підставі мінімальних залишків на складі, на підставі продажів минулих періодів і т.д.

Для зручної роботи користувача на закладці «Розподіл замовлення» список можна заповнювати не тільки вручну, але і за допомогою кнопок:
- «Підбір за списком замовленого» - дозволяє відкрити перелік товарів, які вже замовлені покупцями і за допомогою подвійного кліка додати їх до списку
- «Заповнення» - дозволяє автоматично заповнити список з зовнішнього файлу, або ж на підставі документа потреби підприємства («Внутрішнє замовлення» або «Замовлення покупця»).
- Рахунок від постачальника - для відображення в системі рахунку, за яким потрібно оплатити замовлення
- Заявка на витрату ДС - заявка на оплату постачальнику - для узгодження і додаткового контролю над списанням грошей
- Надходження товарів - для відображення в системі факту надходження товарів від постачальника на склад підприємства
Документ «Надходження товарів» в програмі 1С: Підприємство «Альфа-Авто»
Шлях: Документи - Надходження ТМЦ - Надходження товарів
Документ використовується для відображення факту надходження ТМЦ в конфігурації 1С: Підприємство «Альфа-Авто». Документ може формуватися як на підставі документа «Заказ поставщику», так і самостійно, без планування надходжень.
Документ має декілька різних варіантів роботи, залежно від потреб підприємства:
Список можна заповнити ручним додаванням кожної позиції при натисканні на кнопку «Додати», але є і різні варіанти автоматичного заповнення списку для спрощення роботи:
На підставі даних документа можна ввести наступні документи:
Прибутковий складської ордер - для відображення персоналом складу факту надходження товарів на склад (використовується тільки для складів з ознакою «Ордерний»)
Недоліки поточного функціоналу:При тестуванні можливостей функціоналу документа виявлена наступна помилка: при створенні документа з видом операції «Надходження товарів комісія» система не записує потрібну інформацію в базу даних. В результаті чого при створенні документа «Звіт комітенту» (для відображення реалізації комісійних товарів) система видає помилку про те, що немає необхідних товарів на комісії. Дана помилка може бути як з боку запису даних документа «Надходження товарів», так і з боку читання даних документом «Звіт комітенту».
Документ «Корректировка заказа поставщику»
Путь: Документы – Заказы и резервы – Корректировка заказа поставщику
Документ используется для корректировки планируемых поступлений ТМЦ, зафиксированных в документе «Заказ поставщику».
В шапке документа указывается ссылка на документ «Заказ поставщику», данные по которому изменяются, Контрагент заполняется автоматически из Заказа. Перечень позиций, которые нужно добавить или изменить в Заказе, отображается на закладке «Товары». Также на этой же закладке отображается вся необходимая информация по каждой позиции: Наименование, Количество, Цена, Общая стоимость, % и сумма НДС (при необходимости).
При заполнении перечня номенклатуры стоит обратить внимание на колонку Количества номенклатуры. Если для определенной позиции указано отрицательное количество, то это значит, что в Заказе уменьшается планируемое к поступлению количество; если указано положительное – планируемое количество увеличивается.
Список можно заполнить ручным добавлением каждой позиции при нажатии на кнопку «Добавить», но есть и разные варианты автоматического заполнения списка для упрощения работы:
- При помощи кнопки «Подбор» можно открыть справочник «Номенклатура» и двойным кликом по каждой позиции добавить ее в список. Добавлять можно сразу несколько позиций
- При помощи кнопки «Заполнение» можно заполнить список из внешнего файла, на основании данных из Заказа поставщика и т.д..
Документ «Замовлення внутрішній» в програмі 1С: Підприємство «Альфа-Авто
Шлях: Документи - Замовлення і резерви - Замовлення внутрішній
Документ використовується для відображення необхідності переміщення ТМЦ між складами (місцями зберігання) підприємства, резервування товарів на складі для подальшої їх реалізації.
Документ має декілька варіантів роботи для різних потреб підприємства:
- Замовлення внутрішній - фіксується необхідність переміщення ТМЦ підприємства
- Замовлення та резервування внутрішні - фіксується необхідність переміщення ТМЦ, а також резервується певна кількість на складі-відправника
- Резервування внутрішнє - резервується певна кількість ТМЦ на складі-відправника
В шапці документа вказується Одержувач - підрозділ компанії, що сформувало цю внутрішню потребу.
Перелік позицій в замовленні відображається в табличній частині на закладці «Товари». Також на цій же закладці відображається вся необхідна інформація по кожній позиції: Найменування, Кількість, Ціна, Загальна вартість.
Список можна заповнити ручним додаванням кожної позиції при натисканні на кнопку «Додати», але є і різні варіанти автоматичного заповнення списку для спрощення роботи:
- За допомогою кнопки «Підбір» можна відкрити довідник «Номенклатура» і подвійним кліком по кожній позиції додати її в список. Додавати можна відразу кілька позицій
- За допомогою кнопки «Заповнення» можна заповнити список з зовнішнього файлу, на підставі мінімальних залишків на складі.
Також документ надає можливість зарезервувати певну кількість позицій вже під створені потреби підприємства: для забезпечення внутрішніх потреб (документ «Внутрішнє замовлення»), або ж для відвантаження покупцеві (документ «Заказ покупателя»).
Для цього використовується закладка «Розподіл замовлення», на якій вказуються необхідні дані: Позиція номенклатури, що резервуються кількість, Конкретний документ потреби. Якщо на даній закладці користувач резервує позицію номенклатури, якою немає в переліку замовлення (закладка «Товари»), або резервує більшу кількість, ніж в замовленні, система автоматично додасть/змінить кількість в потрібній позиції номенклатури. Також після проведення процесу Резервування на закладці «Товари» по кожній позиції можна побачити, яка кількість із загального уже зарезервовано під потреби підприємства.
Для зручної роботи користувача на закладці «Розподіл замовлення» список можна заповнювати не тільки вручну, але і за допомогою кнопок:
- «Підбір за списком замовленого» - дозволяє відкрити перелік товарів, які вже замовлені покупцями і за допомогою подвійного кліка додати їх до списку
- «Заповнення» - дозволяє автоматично заповнити список з зовнішнього файлу, або ж на підставі замовлень.
На підставі даних цього документа можна ввести наступні документи:
- Замовлення постачальникові - для передачі необхідних ТМЦ в закупівлі
- Переміщення товарів - для відображення переміщення товарів з іншого складу підприємства
Недоліки поточного функціоналу:
Операція «Резервування внутрішнє» точно відповідає операції «Замовлення та резервування внутрішні». Якщо подивитися, які дані записуються в регістри, можна побачити, що для цих операцій вони повністю збігаються.
В керівництві користувача вказано, що документ має можливість відобразити потреба в поповненні запасів одного складу з інших. При цьому сам функціонал при формуванні документа «Замовлення внутрішній» не дозволяє ніде вказати, на який склад є необхідність перемістити ТМЦ. При подальшому створенні документів система не буде розуміти, на який склад повинні надійти ТМЦ, завжди доведеться вказувати вручну.
В документі є можливість фіксувати ціну ТМЦ, по якій в подальшому вони будуть переміщатися. При цьому, далі даного документа дані про ціну та суму нікуди не передаються. При цьому система сама повинна визначати вартість партії (відповідно до обраного методу обліку запасів), яка буде переміщатися.
Документ «Звіт комітенту»
Шлях: Документи - Надходження ТМЦ - Звіт комітенту
Документ використовується для відображення факту реалізації комісійних ТМЦ, а також для відображення суми винагороди, отриманим нашим підприємством. Документ може формуватися як на підставі документа «Надходження товарів», так і самостійно. У другому випадку документ доведеться заповнювати вручну, перший дозволяє заповнити список реалізованих товарів автоматично з документа-підстави.
В шапці документа вказується Контрагент, від якого надійшли ТМЦ, Договір з контрагентом.
Перелік позицій номенклатури, які були реалізовані, відображається на закладці «Товари». Також на цій же закладці відображається вся необхідна інформація по кожній позиції: Найменування, реалізоване Кількість, Ціна, Загальна вартість, Сума винагороди,% і сума ПДВ (при необхідності).
Список можна заповнити ручним додаванням кожної позиції при натисканні на кнопку «Додати», але є і різні варіанти автоматичного заповнення списку для спрощення роботи:
- За допомогою кнопки «Підбір» можна відкрити довідник «Номенклатура» і подвійним кліком по кожній позиції додати її в список. Додавати можна відразу кілька позицій.
- За допомогою кнопки «Заповнення» можна заповнити список з зовнішнього файлу, на підставі документа надходження і т.д ..
Для вказівки додаткових даних, які потрібно відобразити в друкованих формах документа, передбачена закладка «Друк», де можна навести таку інформацію.
На підставі даних документа можна ввести наступні документи:
- Платіжне доручення вихідне - відображення оплати постачальнику, погашення заборгованості перед постачальником
Недоліки поточного функціоналу:
Незважаючи на те, що в документ закладено можливість автоматичного заповнення списком товарів на підставі документа надходження, даний функціонал не працює: як при створенні документа на підставі, так і при автоматичному заповненні по кнопці «Заповнити» (описано раніше) закладка «Товари »залишається порожньою. Некоректна робота автозаповнення списку надалі буде негативно позначатися на швидкодії роботи користувачів в системі.
Документ «Повернення товарів постачальнику»
Шлях: Документи - Надходження ТМЦ - Повернення товарів постачальнику
Документ використовується для відображення факту повернення ТМЦ. Документ може формуватися як на підставі документа «Надходження товарів постачальнику», так і самостійно.
Документ має декілька різних варіантів роботи, залежно від потреб підприємства:
- Повернення товарів постачальнику - повернення поставлених від постачальника ТМЦ
- Повернення товарів постачальнику комісія - повернення поставлених на комісію ТМЦ від постачальника
В шапці документа вказується Склад, з якого відвантажують ТМЦ, Контрагент, від якого надійшли ТМЦ, Договір з контрагентом. Також можна вказати конкретний документ поставки, якщо тільки на підставі даних з цього документа здійснюється повернення.
Перелік позицій номенклатури, які повертаються постачальнику, відображається на закладці «Товари». Також на цій же закладці відображається вся необхідна інформація по кожній позиції: Найменування, що повертається Кількість, Ціна, Загальна вартість,% і сума ПДВ (при необхідності), Партія (документ Надходження товарів)
Список можна заповнити ручним додаванням кожної позиції при натисканні на кнопку «Додати», але є і різні варіанти автоматичного заповнення списку для спрощення роботи:
- За допомогою кнопки «Підбір» можна відкрити довідник «Номенклатура» і подвійним кліком по кожній позиції додати її в список. Додавати можна відразу кілька позицій.
- За допомогою кнопки «Заповнення» можна заповнити список з зовнішнього файлу, на підставі документа поставки і т.д ..
- Якщо документ створюється на підставі конкретного Надходження товарів, то закладка «Товари» заповнюється даними з обраної поставки.
Для вказівки додаткових даних, які потрібно відобразити в друкованих формах документа, передбачена закладка «Друк», де можна навести таку інформацію.
На підставі даних документа можна ввести наступні документи:
- Прибутковий касовий ордер - для відображення повернення грошей постачальником
- Витратний складської ордер - для відображення відвантаження повертаються ТМЦ зі складу (застосовується тільки для складів з видом «Ордерний»)
- Запис книги придбань - для коригування податкових документів з придбання ТМЦ (дані відображаються з негативними значеннями)
Документ «Переміщення товарів»
Шлях: Документи - Надходження ТМЦ - Переміщення товарів
Документ використовується для відображення факту переміщення ТМЦ між складами підприємства. Документ може формуватися як на підставі документа «Внутрішнє замовлення», так і самостійно.
Документ має декілька різних варіантів роботи, залежно від потреб підприємства:
- Переміщення товарів - відображається переміщення між складами всередині компанії
- Переміщення товарів до філії - відображається переміщення ТМЦ за кордону обліку компанії з одночасним визнаємо витрат підприємства
- Переміщення товарів з філії - відображається переміщення ТМЦ на баланс підприємства з одночасним визнаємо доходів підприємства
В шапці документа вказується Склад відправник (місце зберігання, звідки виїхало) і Склад одержувач (місце зберігання, куди приїхало) ТМЦ.
Перелік позицій номенклатури, які переміщаються, відображається на закладці «Товари». Також на цій же закладці відображається вся необхідна інформація по кожній позиції: Найменування, Кількість, Залишок на складці відправника, Ціна, Загальна вартість.
Список можна заповнити ручним додаванням кожної позиції при натисканні на кнопку «Додати», але є і різні варіанти автоматичного заповнення списку для спрощення роботи:
- За допомогою кнопки «Підбір» можна відкрити довідник «Номенклатура» і подвійним кліком по кожній позиції додати її в список. Додавати можна відразу кілька позицій.
- За допомогою кнопки «Заповнення» можна заповнити список з зовнішнього файлу, складськими залишками і т.д.
- Якщо документ створюється на підставі конкретного Внутрішнього замовлення, то закладка «Товари» заповнюється даними з обраного замовлення.
На підставі даних документа можна ввести наступні документи:
- Прибутковий складської ордер - для відображення персоналом складу факту надходження товарів на склад (використовується тільки для складів з ознакою «Ордерний»)
- Витратний складської ордер - для відображення персоналом складу факту відвантаження товарів зі складу відправника (використовується тільки для складів з ознакою «Ордерний»)
- Надходження додаткових витрат - для відображення додатково понесених витрат для переміщення товарів. Сума витрат лягає в вартість переміщуваних ТМЦ.
Недоліки поточного функціоналу:
Незрозуміло, для чого передбачена операція документа «Переміщення товарів у філію», якщо фактично це списання товарів з балансу підприємства - для цього існує спеціалізований документ. Всі дії і запису даних цієї операції і документа "Списання товарів» однакові.
Документ «Запис книги придбання»
Шлях: Документи - Надходження ТМЦ - Запис книги придбання
Документ призначений для фіксації в системі виписаних постачальником податкових документів, суми податкового кредиту. Документ обов'язково потрібно формувати на підставі даних документа надходження (або послуг, або ТМЦ).
Документ має декілька різних варіантів роботи, залежно від потреб підприємства:
- Податкова накладна - для фіксації виписаних податкових документів постачальником товарів / послуг
- Розрахунок коригування (повернення) - використовується для коригування податкових даних, якщо наше підприємство зробило повернення постачальнику
- Розрахунок коригування (зміна суми компенсації) - використовується для коригування податкових сум в документі, без змін кількості
В шапці документа вказується, Контрагент, від якого надійшли ТМЦ / послуги, Договір з контрагентом, Підстава (документ, яким відображено в системі надходження товарів / послуг).
Перелік позицій номенклатури, за якими потрібно відобразити суми податкового кредиту, вказуються на закладці «Товари». Також на цій же закладці відображається вся необхідна інформація по кожній позиції:
Найменування, Кількість до закупівлі, Ціна без ПДВ, Загальна вартість без ПДВ,% і сума ПДВ.
Також для введення додаткової інформації по розрахунках із постачальниками передбачена закладка «Проведення розрахунків за товари», де можна вказати форму і дату оплати, суму тари та іншу аналітику.
Список можна заповнити ручним додаванням кожної позиції при натисканні на кнопку «Додати», але є і різні варіанти автоматичного заповнення списку для спрощення роботи:
- За допомогою кнопки «Підбір» можна відкрити довідник «Номенклатура» і подвійним кліком по кожній позиції додати її в список. Додавати можна відразу кілька позицій.
- За допомогою кнопки «Заповнення» можна заповнити список з документа підстави (зазначеного в шапці документа).
- Якщо документ створюється на підставі документа «Надходження товарів» (або будь-якого іншого документа, який може бути підставою для введення даних), то закладка «Товари» заповнюється даними з підстави.
Документ «Запис книги придбання»
Шлях: Документи - Надходження ТМЦ - Надходження додаткових витрат
Документ використовується для відображення надання послуг сторонніх організацій, які збільшують вартість ТМЦ. Документ може формуватися як на підставі документа «Надходження товарів», так і самостійно.
Документ має декілька різних варіантів роботи, залежно від потреб підприємства:
- Надходження додаткових витрат - надходження доп. витрат (послуг) сторонніх організацій, що належать до документів надходження товарів на баланс підприємства
- Надходження додаткових витрат внутрішнє - надходження доп. витрат, які відносяться до документів переміщення товарів між місцями зберігання підприємства
В шапці документа вказується, Контрагент, який надав послуги, Договір з контрагентом, а також документ підставу (саме на вартість товарів в цьому документі будуть лягає доп. Витрати).
Перелік послуг, які надаються, відображається на закладці «Послуги» (В цьому документі можна вибрати тільки номенклатуру з видом номенклатури «Послуга»). Також на цій же закладці відображається вся необхідна інформація по кожній позиції: Найменування, Кількість до закупівлі, Ціна, Загальна вартість,% і сума ПДВ (при необхідності).
Список можна заповнити ручним додаванням кожної позиції при натисканні на кнопку «Додати», але є і різні варіанти автоматичного заповнення списку для спрощення роботи:
- За допомогою кнопки «Підбір» можна відкрити довідник «Номенклатура» і подвійним кліком по кожній позиції додати її в список. Додавати можна відразу кілька позицій.
- За допомогою кнопки «Заповнення» можна заповнити список з зовнішнього файлу.
На підставі даних документа можна ввести наступні документи:
- Запись книги приобретения - фіксація в системі отриманих від постачальника податкових документів
- Видатковий касовий ордер - для відображення в системі оплати наданих послуг готівкою з каси підприємства
Документ «Списання товарів»
Шлях: Документи - Надходження ТМЦ - Списання товарів
Документ використовується для списання ТМЦ з балансу підприємства.
Документ має декілька різних варіантів роботи, залежно від потреб підприємства:
- Списання товарів - списання ТМЦ зі складу та балансу підприємства з одночасним визнанням витрат
- Списання товарів відданих на комісію - списання ТМЦ, відданий комісіонеру з одночасним визнанням витрат
- Списання товарів у виробництво - списання товарів зі складу у виробництво
В шапці документа вказується Склад компанії, з якого списують ТМЦ (тільки для списання товарів зі складу), Стаття списання ТМЦ, Контрагент і Договір, з якого буде списана товарна заборгованість (тільки для списання товарів на комісії).
Перелік позицій номенклатури, які списуються, відображається на закладці «Товари». Також на цій же закладці відображається вся необхідна інформація по кожній позиції: Найменування, Кількість до списання, Залишок на складці, Сума списання.
Список можна заповнити ручним додаванням кожної позиції при натисканні на кнопку «Додати», але є і різні варіанти автоматичного заповнення списку для спрощення роботи:
- За допомогою кнопки «Підбір» можна відкрити довідник «Номенклатура» і подвійним кліком по кожній позиції додати її в список. Додавати можна відразу кілька позицій.
- За допомогою кнопки «Заповнення» можна заповнити список з зовнішнього файлу, складськими залишками і т.д.
На підставі даних документа можна ввести наступні документи:
- Витратний складської ордер - для відображення персоналом складу факту списання товарів (використовується тільки для складів з ознакою «Ордерний»)
Недоліки поточного функціоналу:
Абсолютно непотрібна операція документа "Списання товарів у виробництво». По-перше, для цієї операції передбачений спеціалізований документ «Переміщення товарів у виробництво», по-друге, функціонал операції недопрацьований і за фактом, за базою даних ніякого списання в виробництво не відбувається, ТМЦ тільки списуються зі складу, як і при операції «Списання товарів ».
Документ «Прибутковий складської ордер»
Шлях: Документи - Складські документи - Прибутковий складської ордер
Для здійснення ордерної схеми роботи складу в програмі Альфа-авто передбачені складські ордери.
Прибутковий ордер використовується для відображення факту надходження ТМЦ на склад (Склад повинен бути з видом складу «Ордерний» або «Ордерний і пористий». Документ повинен формуватися тільки на підставі документа «Надходження товарів» або «Переміщення товарів».
В шапці документа вказується Склад, на який надходять ТМЦ, Власник товару, від якого надійшли ТМЦ (постачальник або інший склад підприємства).
Перелік позицій номенклатури, які надходять на склад, відображається на закладці «Товари». Також на цій же закладці відображається вся необхідна інформація по кожній позиції: Найменування, Кількість, Одиниця виміру.
Список можна заповнити ручним додаванням кожної позиції при натисканні на кнопку «Додати», але є і різні варіанти автоматичного заповнення списку для спрощення роботи:
- За допомогою кнопки «Підбір» можна відкрити довідник «Номенклатура» і подвійним кліком по кожній позиції додати її в список. Додавати можна відразу кілька позицій.
- За допомогою кнопки «Заповнення» можна заповнити список з зовнішнього файлу.
- Якщо документ створюється на підставі «Надходження товарів» або «Переміщення товарів», то закладка «Товари» заповнюється даними з обраного документа.
Недоліки поточного функціоналу:
Робота ордерної схеми реалізована некоректно. Ордерна схема в конфігураціях 1С передбачає, що фіксація взаєморозрахунків і доходів / витрат здійснюється фінансовими документами (наприклад «Надходження товарів»), а фіксація даних складського обліку здійснюється ТІЛЬКИ ордер.
В конфігурації Альфа-Авто документи «Переміщення товарів» і «Надходження товарів» роблять завжди однакові записи в регістри, неважливо, чи застосовується ордерна схема. А для ордерів створено окремі регістри. Така реалізація загрожує некоректною роботою в системі, відсутності контролю відображення даних за ордерним схемою (Наприклад, документ «Надходження товарів» створений - по регістрах товар з'явився на складі, неважливо, чи створений Прибутковий ордер на товари чи ні). По суті, ордерна схема в конфігурації Альфа-авто не виконує своє пряме призначення.
Документ «Видатковий складської ордер»
Шлях: Документи - Складські документи - Витратні складської ордер
Для здійснення ордерної схеми роботи складу в програмі Альфа-авто передбачені складські ордери.
Витратний складської ордер використовується для відображення факту вибуття ТМЦ зі складу (Склад повинен бути з видом складу «Ордерний» або «Ордерний і пористий»). Документ повинен формуватися тільки на підставі документа «Списання товарів» або «Переміщення товарів».
В шапці документа вказується Склад, з якого списують ТМЦ, Власник товару, який списується (постачальник або інший склад підприємства).
Перелік позицій номенклатури, які списують зі складу, відображається на закладці «Товари». Також на цій же закладці відображається вся необхідна інформація по кожній позиції: Найменування, Кількість, Залишок на складі, Одиниця виміру.
Список можна заповнити ручним додаванням кожної позиції при натисканні на кнопку «Додати», але є і різні варіанти автоматичного заповнення списку для спрощення роботи:
- За допомогою кнопки «Підбір» можна відкрити довідник «Номенклатура» і подвійним кліком по кожній позиції додати її в список. Додавати можна відразу кілька позицій.
- За допомогою кнопки «Заповнення» можна заповнити список з зовнішнього файлу, складськими залишками по вибраній комірці.
- Якщо документ створюється на підставі «Списання товарів» або «Переміщення товарів», то закладка «Товари» заповнюється даними з обраного документа.
Недоліки поточного функціоналу:
Як вже згадувалося раніше в описі документа «Прибутковий складської ордер» конфігурації Альфа-авто, функціонал ордерної схеми роботи складу реалізований некоректно. Дані регістрів (місць накопичення інформації в 1С) для роботи з ордерних складами і загальних регістрів несинхронізовані, що призводить до того, що з управлінського обліку на складці є залишки, а по складському (згідно ордерної схемою) залишків не виявлено.
Документ «Інвентаризація товарів»
Шлях: Документи - Складські документи - Інвентаризація товарів
Документ «Інвентаризація товарів» в конфігурації Альфа-авто є відокремленим документом, за допомогою якого в системі можна оцінити і відобразити реальний стан складських залишків з одночасним визнанням доходів (якщо товарів виявилося більше, ніж за документами), або витрат (якщо на складі недостача)
Документ має декілька різних варіантів роботи, залежно від потреб підприємства:
- Інвентаризація товарів - перевірка складських залишків на вибраному складі підприємства
- Інвентаризація товарів, відданих на комісію - перевірка залишків комісіонера
В шапці документа вказується Склад, Контрагент (комісіонер), Договір з контрагентом. Склад вказується тільки в разі, якщо це інвентаризація складу підприємства, Контрагент і Договір - якщо перевірка товарів на комісії.
Перелік позицій номенклатури, які надходять на склад, відображається на закладці «Товари». Також на цій же закладці відображається вся необхідна інформація по кожній позиції: Найменування, задокументований Кількість, фактичне Кількість, ціни і загальні вартості партій товарів, документ передачі (тільки для комісійних товарів).
Список можна заповнити ручним додаванням кожної позиції при натисканні на кнопку «Додати», але є і різні варіанти автоматичного заповнення списку для спрощення роботи:
- За допомогою кнопки «Підбір» можна відкрити довідник «Номенклатура» і подвійним кліком по кожній позиції додати її в список. Додавати можна відразу кілька позицій.
- За допомогою кнопки «Заповнення» можна заповнити список з зовнішнього файлу, на підставі залишків по групі номенклатури, за всіма складським залишком, по всій номенклатури і т.д. Також кнопка дозволяє швидкодію із заповненням фактичної кількості: очистити дані, заповнити задокументованим кількістю.
Особливу увагу при заповненні списку інвентаризації варто звернути на колонки «Кількість» і «Сума» - саме дані в цих колонках впливають на зміни залишків товарів: якщо значення негативні - недостача з визнанням витрат підприємства; якщо значення позитивні - оприбуткування товарів з визнанням доходу підприємства.
Документ «Інвентаризація ордерного складу»
Шлях: Документи - Складські документи - Інвентаризація ордерного складу
Документ «Інвентаризація ордерного складу» в конфігурації Альфа-авто призначений для відображення результатів проведеної інвентаризації в регістрах (місцях зберігання і накопичення даних), які використовуються для ордерної схеми роботи складу. Документ повинен формуватися тільки на підставі проведеної інвентаризації.
В шапці документа вказується Склад (тільки з видом «Ордерний» або «Ордерний і пористий»), Документ підставу, а також текстове поле для вказівки підстави проведення інвентаризації.
Перелік інвентаризаційних позицій номенклатури відображаються на закладці «Товари». Також на цій же закладці відображається вся необхідна інформація по кожній позиції: Найменування, задокументований Кількість, фактичне Кількість, Різниця.
Список можна заповнити ручним додаванням кожної позиції при натисканні на кнопку «Додати», але є і різні варіанти автоматичного заповнення списку для спрощення роботи:
- За допомогою кнопки «Підбір» можна відкрити довідник «Номенклатура» і подвійним кліком по кожній позиції додати її в список. Додавати можна відразу кілька позицій.
- За допомогою кнопки «Заповнення» можна заповнити список з зовнішнього файлу, на підставі залишків по групі номенклатури, за всіма складським залишком, по всій номенклатури і т.д. Також кнопка дозволяє швидкодію із заповненням фактичної кількості: очистити дані, заповнити задокументованим кількістю.
Особливу увагу при заповненні списку інвентаризації варто звернути на колонки «Різниця» - саме дані в цих колонках впливають на зміни залишків товарів: якщо значення негативні - недостача з визнанням витрат підприємства; якщо значення позитивні - оприбуткування товарів з визнанням доходу підприємства.
Недоліки функціоналу:
Як вже згадувалося раніше в описі складських ордерів, в конфігурації Альфа-авто існують проблеми з реалізацією ордерної схеми: невідповідність даних між регістрами загальними і регістрами для обліку товарів за ордерним схемою. Через це невідповідності при створенні документа «Інвентаризація ордерного складу» на підставі документа «Інвентаризація товарів» існує ймовірність некоректного заповнення документа: відображається тільки список позицій номенклатури, кількості або відображаються невірно, або взагалі не відображаються.
Документ «Переоцінка»
Шлях: Документи - Складські документи - Переоцінка
Для зміни цін і вартостей товарів на реалізацію (а також відданих / прийнятих на комісію) в конфігурації Альфа-авто призначений документ «Переоцінка». За допомогою даного документа також система дозволяє зафіксувати нові ціни на обрані позиції номенклатури.
Документ є відокремленим, тобто безпосередньо не бере участі в процесах закупівлі або руху товару, може використовуватися або не використовуватися користувачами.
Документ має декілька різних варіантів роботи, залежно від потреб підприємства:
- Переоцінка товарів в роздрібній торгівлі - переоцінка товарів на роздрібних складах підприємства
- Переоцінка товарів, відданих на комісію - переоцінка товарів, які знаходяться в комісіонера для подальшої реалізації
- Переоцінка товарів, прийнятих на комісію - переоцінка товарів комітента
В шапці документа вказується Склад, на якій зберігаються ТМЦ, Контрагент, Договір з контрагентом (тільки для комісійних товарів).
Перелік позицій номенклатури, які підлягають переоцінці, відображається на закладці «Товари». Також на цій же закладці відображається вся необхідна інформація по кожній позиції: Найменування, Кількість переоцінки, Стара Ціна, Нова Ціна, Сума переоцінки, Сума зміни ПДВ (при необхідності). Також, для комісійних документів потрібно вказати документ надходження / передачі ТМЦ.
Список можна заповнити ручним додаванням кожної позиції при натисканні на кнопку «Додати», але є і різні варіанти автоматичного заповнення списку для спрощення роботи:
- За допомогою кнопки «Підбір» можна відкрити довідник «Номенклатура» і подвійним кліком по кожній позиції додати її в список. Додавати можна відразу кілька позицій.
- За допомогою кнопки «Заповнення» можна заповнити список з зовнішнього файлу, по складських залишків.
- Якщо документ створюється на підставі конкретного Надходження / Реалізації товарів, то закладка «Товари» заповнюється даними з документа-підстави.
Документ Пересортиця товарів
Шлях: Документи - Складські документи - Пересортиця товарів
Документ використовується для усунення пересортиці на складі підприємства, тобто списання одних і оприбуткування інших позицій номенклатури, які з певних причин раніше були введені невірно в 1С. Також, крім усунення пересортиці документ відображає доходи або витрати підприємства, залежно від вартостей списаних і прибуткувати товарів.
Документ є відокремленим, тобто безпосередньо не бере участі в процесах закупівлі або руху товару, може використовуватися або не використовуватися користувачами.
В шапці документа вказується Склад, на якому зберігаються ТМЦ, а також поле для зазначення причини створення документа (або ж причини виникнення пересортиці на складі).
На закладці «Товари» відображається перелік позицій номенклатури за пересортицею. У табличній частині є дві групи колонок, які потрібно заповнити: перша група переліком номенклатури, що буде списана зі складу, їх кількість і сума списання; друга група містить перелік номенклатурних позицій, які будуть оприбутковані на склад, кількість, ціна і загальна сума партії.
При заповненні цієї таблиці варто звернути увагу на суму списання та суму приходу: різниця між ними буде визнана як доходи (якщо сума приходу більше), або витрати (якщо сума списання більше) підприємства.
Список можна заповнити ручним додаванням кожної позиції при натисканні на кнопку «Додати», але є і різні варіанти автоматичного заповнення списку для спрощення роботи:
- За допомогою кнопки «Підбір» можна відкрити довідник «Номенклатура» і подвійним кліком по кожній позиції додати її в список. Додавати можна відразу кілька позицій.
- За допомогою кнопки «Заповнення» можна заповнити список з зовнішнього файлу, по складських залишків.
Документ «Перерозміщення товарів»
Шлях: Документи - Складські документи - Перерозміщення товарів
Документ використовується для відображення в системі фактичного переміщення товарів між складськими осередками.
Документ є відокремленим, тобто безпосередньо не бере участі в процесах закупівлі або руху товару, може використовуватися або не використовуватися користувачами.
В шапці документа вказується Склад, на якому зберігаються ТМЦ. Тип складу обов'язково повинен бути «Ордерний і пористий».
На закладці «Товари» відображається перелік позицій номенклатури до перерозміщенням. Також тут вказується вся необхідна інформація: Найменування, Кількість до перерозміщенням, Залишок на складі, Нова та Стара осередок для розміщення ТМЦ.
Список можна заповнити ручним додаванням кожної позиції при натисканні на кнопку «Додати», але є і різні варіанти автоматичного заповнення списку для спрощення роботи:
- За допомогою кнопки «Підбір» можна відкрити довідник «Номенклатура» і подвійним кліком по кожній позиції додати її в список. Додавати можна відразу кілька позицій.
- За допомогою кнопки «Заповнення» можна заповнити список з зовнішнього файлу, по складських залишків.